Monday, March 5, 2012

Baju oh baju..bila kau nak terima aku..

Baju jawab: Bagaimana aku nak terima, nanti aku koyak..nanti aku koyak!


Saya ada banyak baju.

Baju saya tak muat nak letak semua dalam almari sebab banyak sangat.

Baju saya cantik-cantik (Thanks to mama).

Tapi.....

Perkara paling benci dan merunsingkan setiap hari adalah sewaktu berdiri senyap depan almari sambil tengok baju-baju yang ada dan fikir baju apa nak pakai pergi kerja/keluar rumah.

Kenapa??

Sebab..

KEBANYAKAN baju-baju tu saya dah tak muat!!!

Huwaaaaaaaaaaaaaaaa..Saya dah GEMUK!

Hari tu masa pindah rumah, ada 1 kotak baju diasingkan untuk bagi adik-adik. Semuanya cantik-cantik lagi T_T

Jadi.. demi mengurangkan kerunsingan memilih baju, dan jimat dari beli baju baru, dan memuatkan diri dalam baju-baju lama....

Saya telah memulakan diet (yang sihat) seminggu lalu.

Hasilnya...

Dalam seminggu, saya turun 1kg! Alhamdulillah...

Sekarang minggu ke-2...

14kg lagi untuk dibuang!! (koh koh koh banyak gile!!!)

Doakan saya slim kembali...

11 comments:

sol said...

ngeh ngeh ngeh. sol kekurangan baju ni. cepat cepat hantar pi jb :D

Anonymous said...

amad pun kekurangan baju..
pos plz.. :p

Moments to Remember said...

Jom berdiet. akak pun tengah nak kuruskan badan ni. Nak cepat lagi pakailah corset 'Premium Beautiful'. Akak jadi agent. Hehehehe.

afi said...

i feel you uswah! k afi has another 10kg to reduce. urgh those 10kgs so the degil!

uswah said...

sol: meh datang rumah uswah!!

amad: apekehalnye ko nak pakai baju pempuan???

kak azura: ala kak mahai btoi la corset tu.. kite ada corset triumph.. tu pun malas2 pakai.. hahaha

kak afi: waa lame tak dengo kabar!!! kak afi pun dah berisi ke?? haha dah lame btol tak jumpe akak.. marilah berusaha bersama2!!

Moments to Remember said...

Mahal tp berbaloi-baloi... Bayar installment pun boleh..

uswah said...

heheh kite rasa berbaloi untuk yang rajin pakai.. dulu mama kite ade beli jugak.. tapi malas pakai. haha.. kite pun sama malas pakai corset. sekarang tengah diet menjaga makan & senaman

alak said...

haa awak nak kene buang sampai 14kg ke?? byk gile??! apsal kite mcm tak perasan je sebanyak itu??

uswah said...

hahahhahaha ye alak!! kite pon tak sedar kite dah naik sebanyak itu!!! hahah sedih kot.. tu pasai baju2 sume tak muat dah ha

Anonymous said...

女性は拡大を検討することにより子
宮インフルエンザ様症状頻尿や月
経の欠如など妊娠初期の症状
を訴え任命で自分自身を提示する場合医師はまた妊娠検査を行うこと


Also visit my homepage ミュウミュウ アウトレット

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)